7 september 2009

Aftonbladet slutar banta

Fan tro't.

Dagens media rapporterar "Aftonbladet slutar med bantningslöp". Enligt Aftonbladets nya policy ska 'inga mer löp som inte är rena nyheter få förekomma' ". Jag jublar och applåderar men tror det först när jag sett det.

I helgen intervjuade Medierna i SR P1 Lena Mellin (tror jag det var, tydligen nu någon slags vice chef på AB). De ställde frågan om det var sant att personalen hade jublat och applåderat när de informerades om den nya policyn. Hon svarade lite undfallande att så kan det nog ha varit, som om hon inte visste riktigt. Jag tror hon tyckte det var pinsamt att personalen jublade. Och det tycker jag är pinsamt.

/Peter

Andra om , .

1 kommentar:

  1. Huvudsaken att det finns riktiga tidningar också att välja på. Jag har aldrig riktigt hajat vad kvällstidningarna tillför.

    SvaraRadera

Om du vill du följa kommentarerna för den här posten kan du prenumerera via e-post. Klicka på länken Registrera dig via e-post nedan. Det är lika enkelt att sluta prenumerera.